Du er her: GenereltNyhedsarkivMG Car Club besøger museet 10. august.

MG Car Club besøger museet 10. august.

MG 2019 0

Lørdag den 10. august vil op mod 40 biler af det klassiske engelske mærke MG sammen med deres førere og passagerer begive sig ud på en køretur på ca. 100 km i det vestjyske område.

Alle er de medlemmer af MG Car Club Denmark, som dækker det jysk-fynske område.

Turen går forbi Danmarks Flymuseum, hvor bilerne kan ses på museets parkeringsområde.

Deltagerne mødes på den sydlige parkeringsplads ved Ringkøbing-Skjern kulturcenter fra kl. 8.30, hvor der serveres morgenkaffe inden starten, der finder sted fra kl. 10.00, hvorefter turen går ned gennem en del af Skjerns bymidte, inden der køres udover Skjern Enge mod Skaven strand, hvor første opgave venter deltagerne. Herfra går turen videre via Hemmet og Sdr. Vium til Ådum, hvor næste opgave venter. Når opgaven er løst, køres ad de mindre befærdede veje mod Borris og Rækker Mølle til Bundsbæk Mølle, hvor deltagerne gør ophold indtil omkring kl. 12.30.

MG 2019 1
Efter pausen går turen videre gennem Dejbjerg og Stauning til Vestjyllands Lufthavn, der stiller et område til rådighed for deltagerne, hvor 3. opgave skal løses. Nu går turen langs fjorden til Ringkøbing, hvor p-pladsen ved rådhuset indtages til løsning af endnu en opgave. Herfra går turen gennem den nordøstlige del af byen mod Rindum til Ølstrup, hvorfra deltagerne vender snuden mod syd til de rammer rute 15. Efter en kort strækning på denne mod vest, drejes ind på p-pladsen ved Røgind kro, hvor den sidste opgave venter.

Her venter også afslutning og præmieoverrækkelse sidst på eftermiddagen, hvorefter hovedparten af deltagerne sætter sig til bordet for at indtage en wienerschnitzel med diverse tilbehør.

MG 2019 2

Turen arrangeres af medlemmer fra det midtvestjyske med Carsten Thorgaard, Vorgod-Barde som løbsleder.

Publikum er naturligvis meget velkomne til at komme og kigge på bilerne, dette kan bedst lade sig gøre ved startstedet i Skjern, på p-pladsen ved Bundsbæk Mølle, ligeså ved Danmarks Flymuseum i Stauning og ved rådhuset i Ringkøbing. Ejerne af bilerne er altid villige til at fortælle om netop deres egen bil.

MG 2019 3