Du er her: GenereltNyhedsarkivMuseumsfly til Sjælland i pinsen

Museumsfly til Sjælland i pinsen

Timew2018 0

I pinsen sendes 3 museumsfly til Sjælland til TimeWinder - det årlige Nostalgi Show, med masser af mekanik.

I dagene den 19. - 21. maj lægger Grønnessegaard Gods ved Hundested jord til en nostalgi-fest med internationalt tilsnit. Der er tale om en unik og spændende oplevelse for hele familien, hvor der kan opleves nostalgi til lands til vands og i luften. Danmarks Flymuseum deltager med to dobbeltdækkere en Tiger Moth og en Stampe samt det danskbyggede ambulancefly KZ IV.

På TimeWinder spoles tiden tilbage. Festivalen er vært for veteranentusiaster og nostalgikere. Her skabes en tidslomme hvor passionen for ældre maskiner, køretøjer, mekanik, tøj- , musik-, tivoli- og militærhistorie mm. går op i en højere enhed.

Se mere på TimeWinders hjemmeside

Området hvor TimeWinder afvikles, ligger i smukke omgivelser på Grønnessegaard Gods med udsigt over Roskilde Fjord og egen landingsbane til fly. Det betyder at du vil kunne opleve veteraner både til lands, til vands og i luften!

Danmarks Flymuseum Stauning Lufthavn viser følgende fly:

tigermoth echDe Havilland D.H. 82A Tiger Moth (OY-ECH)

stampeStampe S.V. 4B (OY-DBC)

kz4KZ IV Ambulance (OY-DIZ)

Følgende fotos er fra TimeWinder 2017

Timew2018 4