Som afløsning for F-84G fik det danske Flyvevåben i 1959 30 stk. F-100, to år senere kom det samlede antal op på 58 fly. På grund af havarier var dette tal ved udgangen af 1966 reduceret til 41 fly, og p.g.a. bl.a. Vietnam-krigen var det umuligt at få erstatning. I august 1982 fløj F-100 Super Sabre for sidste gang efter 23 år i Flyvevåbnet.
Det eksemplar der for 10 år siden blev valgt til udstilling ved Danmarks Flymuseum, har gennemgået en større restaurering ved Flyvevåbnets pensionister på Flyvestation Skrydstrup. Flyet er nu klar til maling, arbejdet forventes udført så den kan udstilles i 2015. Tryk "læs mere" for flere fotos.
Som afløsning for F-84G fik ESK727 i 1959 30 stk. F-100 (17 F-100D og tre F-100F), og da ESK725 og ESK730 to år senere også modtog F-100, kom det samlede antal op på 58. – På grund af havarier var dette tal ved udgangen af 1966 reduceret til 41 fly, og p.g.a. bl.a. Vietnam-krigen var det umuligt at få erstatning. I 1974 åbnedes der mulighed for at købe 14 F-100F fra USAF, og efter div. modifikationer udført af Hovedværksted Karup fik de betegnelsen TF-100F. - See more at: http://flymuseum.dk/fly?id=219:north-american-f-100f-super-sabre&catid=34#sthash.XIfkKaTC.dpuf