| 
 Alt i alt verdens mest enestående biplan. Flyet er en 2-sædet elementærtræner, anvendt primært af RAF, men i øvrigt i mange lande inklusive Danmark, som i perioden 1932 - 1937 fik leveret 15 Tiger Moth. De danske Tiger Moth blev hovedsagelig anvendt på Værløse. Ved besættelsen i april 1940 blev 12 stk. opmagasineret på Avedøre flyveplads. 
Typen er fra 1931, bygget indtil slutningen af 2. verdenskrig i et antal af ca. 9.500 eksemplarer. Flyet er opbygget i krop af svejste stålrør, trævinger og lærredsbeklædning. 
De fleste gamle RAF piloter har fået deres primærtræning på Tiger Moth'en. 
Tiger Moth blev primært bygget i England, men et stort antal fly er bygget på licens i Canada, Australien og flere andre lande. 
 | 
  | 
 Foruden som træningsfly har Tiger Moth været anvendt til sprøjtefly, taxafly, slæbning af mål, røgskrivning, faldskærmsfly og ambulancefly. 
OY-ECH er restaureret af den tidl. ejer Carsten Ølholm, Malling, der solgte flyet til Vestas Aircoil, Lem, der i en årrække udlånte det til Danmarks Flymuseum. I dag ejer museet maskinen. Bemalingen er i RAF farver. 
  
"De Havilland D.H. 82A Tiger Moth " Specifikation 
 
 
 
 
 | 
 
|   | 
  | 
 
| Sæder: | 
2 | 
 
| Spændvidde: | 
8,94 m | 
 
| Længde: | 
- m | 
 
| Tomvægt: | 
505 kg | 
 
| Fuldvægt: | 
828 kg | 
 
| Rejsefart: | 
149 km/t | 
 
| Max fart: | 
175 km/t | 
 
| Landingsfart: | 
- km/t | 
 
| Tophøjde: | 
- m | 
 
| Motor: | 
130 hk D. H. Gipsy Major I | 
 
 
 | 
 
 
  
 |