Du er her: GenereltNyhedsarkivAztec OY-DCC's sidste tur

Aztec OY-DCC's sidste tur

Axtec 0

Den 4. juli 2023 ankom Piper Aztec, OY-DCC til Danmarks Flymuseum. Der er tale om en rigtig arbejdshest inden for Firma- & Taxiflyvning, idet mange danske selskaber for år tilbage har haft denne type i deres flåde.

Maskinen kom til Danmark i 1964 som forretnings fly for Lego koncernen. I 1971 overtog Copenhagen Air Taxi flyet, hvor det har fløjet flere tusind timer. Efter mange års tro tjeneste, blev den pensioneret i 2009.

Kenneth Arly Larsen og resten af familien bag Copenhagen Air Taxi har besluttet, at tiden er kommet, hvor OY-DCC får et værdigt otium i Danmarks Flymuseums udstilling. Museet hilser den beslutning meget velkommen, da vi i flere år har været på udkig efter et luftfartøj i den kategori.