Du er her: GenereltNyhedsarkivDrageudstilling og Danmarks Dragedag

Drageudstilling og Danmarks Dragedag

Drager0Drageudstilling
Team Windfun udstiller drager ved Danmarks Flymuseum. Der er etableret en spændende udstilling med mange af deres flotte drager. Udstillingen er meget farvestrålende og indeholder spektakulære drager med finurlige former. Der er opsat en stander med information om dragebygning og flyvning.

Danmarks Dragedag
Danmarks Dragedag den 30. september er et landsdækkende arrangement arrangeret af Sct. Georgs Gilderne. Formålet er sammen med spejderne – at fejre at spejderbevægelsen bliver 100 år i 2007.

Ideen med en DRAGEDAG er,
at børn og voksne får en fælles oplevelse i naturen – at flyve med drager!
at børn og voksne oplever det danske vejrs indflydelse på aktiviteten – at flyve med drager!
at få børn og voksne til at eksperimentere med dragebygning, så de oplever begejstringen, suset, når det lykkes – dragen flyver!
at få mindst 1.000 drager i luften over Danmark – på én gang!
at skabe synlighed omkring spejderbevægelsen og Sct. Georgs Gilderne.

At arrangere hele Danmarks DRAGEDAG er aldrig forsøgt før. Der holdes dragefestivals rundt i landet, men at få hele Danmark til at flyve med drager på samme tid forskellige steder i landet, det er nyt!

Drager  program

Den viste farveplakat kan downloades (.pdf 0,1 mb.)

Drager1

Drager2