Du er her: GenereltNyhedsarkivFotos fra Stauning Airshow 2013

Fotos fra Stauning Airshow 2013

Rally2013-0Danmarks Flymuseums flyvedygtige luftfartøjer deltog i Stauning Airshow 2013, som blev afviklet i forbindelse med det 46. Internationale KZ Rally for KZ & Veteranfly Klubbens mange danske og udenlandske medlemmer.
Som noget nyt var arrangementet flyttet fra juni til august og flyveopvisningen blev gennemført i et samarbejde mellem KZ & Veteranfly Klubben, Danmarks Flymuseum og Ringkøbing Fjord Jazz Festival.
Over 3000 personer overværede flyveopvisningen.

I dagene op til Stauning Airshow var der travlhed ved Danmarks Flymuseum, her er det pensionistgruppen fra Flyvestation Aalborg, i færd med at samler Flyvevåbnets udstillings F-16.

På dagen var det muligt at komme op i cockpittet på F-16, det var meget populært, der var kø det meste af tiden.

Tilstrømningen af gæster var over forventning, museets græsareal var hurtigt fyldt op og alternative pladser måtte tages i brug.

I området ved museets Spitfire var der opstillet militærhistoriske køretøjer, fly og effekter.

Et stort antal veteranbiler var udstillet langs Lufthavnsvej på arealet foran museets bygninger.

Fly fra Danmarks Flymuseum deltog i opvisningen. (Foto: Thorbjørn Brunander)

Danmarks Flymuseums præsentation bestod i en flot formation med de dansk byggede KZ-fly: KZ-IV, KZ-III, KZ-I, KZ-II Trainer, KZ-VII, KZ-X og KZ VIII. (Foto: Thorbjørn Brunander)