Du er her: GenereltNyhedsarkivForårsrengøring 2007

Forårsrengøring 2007

forårsrengøring07-0Forårsrengøring af museet. Lørdag den 31. marts var den stor rengøringsdag hos Danmarks Flymuseum. 20 personer fra den frivillige stab var med til at svinge kost og andre remedier, for at få museet til at fremstå pænt og præsentabelt inden den 2. april - sæsonens første museumsdag. Alt er nu klar til den første dag i en ny 2007 sæson.

foraarsrengoering07-1
Morgenbriefing hvor arbejdsopgaverne fordeles.

foraarsrengoering07-2
Jørgen Koldsø - den ansvarlige for projekt forårsrengøring her selv i gang med at svinge kosten.

foraarsrengoering07-3
Også udendørs skal arealerne fremstå præsentabelt, her er det Allan Jensen der svinger den store kost på parkeringspladsen.

foraarsrengoering07-4
Christian Søe-Jensen i gang med pudseklud o konserveringsolie på en af de mange motorer der findes i udstillingen.

foraarsrengoering07-5
Museets modelmand Tage Sørensen har fundet sæsonstarten som en god anledning til at skifte lidt ud i modeludstillingen.

foraarsrengoering07-6
Kristian Nielsen har i flere år haft entreprisen på at holde Spitfire'en fri for støv.

foraarsrengoering07-7
Oliepletter under flymotorerne pynter ikke på gulvet, her er det Povl Toft der udstyret med gummihandsker og rensevæske klarer sagen.

foraarsrengoering07-8
Lidt flyvedligeholdelse kan der også blive tid til på dagen. Jørgen Skov Nielsen og Søren Ipsen er ved at montere halehjulsunderstellet på museets KZ IV. Det har gennemgået en total istandsættelse med nye lejer, bøsninger og dæk.

foraarsrengoering07-9
Lilian Jeppesen gør klar i forbygningen med nye varer i kiosken.

foraarsrengoering07-10
Bent Lauersen, Kristian Rønne og Michael van der Sterren ved at justere lidt på opstillingen i hal 3 der danner rammen om Flyvevåbenmuseet.

Efter et godt og gedigent stykke arbejde udført af de frivillige hjælpere, står museet klar til at modtage de første gæster mandag den 2. april - en måned tidligere en sædvanligt. Det er den første i en række af kommende udvidelser af sæsonen og åbningstiden.