Du er her: GenereltNyhedsarkivFlyveaktiviteter i august

Flyveaktiviteter i august

GrønhøjTrods det ustadig vejr var Danmarks Flymuseums fly deltagere i et par arrangementer i august.

Ved Grønhøj Veterantræf den 13/8 præsenterede museet 2 fly - Tiger Moth og KZ III. Det er KZ III'eren, der er ved at lande på golfbanen, som i dagens anledning blev brugt som landingsbane.

Roskilde Airshow 2011 var præget af det våde sommervejr, således måtte lørdagens program aflyses. Tre af museets fly var fløjet til Roskilde allerede torsdag. De viste en fin formation ved søndagens opvisning. De øvrige fly fra Danmarks Flymuseum KZ IV, KZ VII, Piper Clipper og KZ VIII fløj mod Roskilde lørdag formiddag, de måtte dog returnere til Stauning på grund af et område med kraftig regn over Endelave.