Du er her: GenereltNyhedsarkivNaturvidenskabsfestival uge 39

Naturvidenskabsfestival uge 39

DNF_Plakatfil_2011

Festivalens formål er at skabe begejstring for naturvidenskab blandt børn og unge samt at styrke og udvikle skolerne og gymnasierne i en naturvidenskabelig retning. Det er festivalens drøm, at alle børn og unge får en særlig oplevelse med naturvidenskab, som både er sjov, vedkommende og lærerig.
I år er det 10. gang, der afholdes landsdækkende festival for naturvidenskab, teknik og sundhed. Danmarks Flymuseum har deltaget de år, hvor temaet på den ene eller anden måde har haft relation til museets virke. I år er temaet ”Lys & luft”, det er derfor oplagt at kombinere en rundvisning blandt de mange udstillede fly med et indblik i aerodynamikkens forunderlige verden. Arrangementet er målrettet grundskoler og ungdomsuddannelser.