Du er her: GenereltNyhedsarkivModelsamlingen opdateres

Modelsamlingen opdateres

Modeller-0Danmarks Flymuseum råder over en meget stor samling af modelfly, det giver mulighed for løbende at ændre i det udvalg, der præsenteres for publikum. Civile trafikfly har dog ikke været særlig godt repræsenteret, det rådes der nu bod på med en større samling skænket til museet af Erling Jensen Dragør.

Samlingen passer godt ind i Danmarks Flymuseums ønske om at etablere mere udstilling og formidling omkring civil trafikflyvning.

Modeller-1

Danmarks Flymuseums faste modelmand Niels Jørgen Hjerild er her ved at forberede udstillingen.

Modeller-2

Samlingen af civile trafikfly er skænket af Erling Jensen, Dragør.

Modeller-3
Modeller-4

De sidste finjusteringer inden montren lukkes.

Modeller-5

Det blev til to fyldte montre, som er placeret i hjørnet, hvor museets hidtil eneste trafikfly er udstillet. Der er tale om det tidligere Cimber fly af typen De Havilland D. H. Dove 104, et lille trafikfly med en fortid på de danske indenrigsruter tilbage i 1969.

Modeller-6Her ses de to bestyrelsesmedlemmer Bent Lauersen og Kresten Rønne med en model af en Q400 og drømmen om en dag at kunne præsentere et større trafikfly på arealerne ved Danmarks Flymuseum.