Du er her: GenereltNyhedsarkivSommerlejr 2010

Sommerlejr 2010

Sommerlejr_TopDen årlige sommerlejr for museets frivillige stab er netop afsluttet. Sommerlejren har gennem årene haft overordentlig stor betydning for Danmarks Flymuseum. Der gennemføres projekter, som er med til at udvikle museet og give publikum en bedre musemumsoplevelse.

Det forefaldende arbejde, der udføres på de årlige sommerlejre, er med til at spare store beløb på den almindelige vedligeholdelseskonto. 2010 var ingen undtagelse.

Blandt årets største projekter var: maling af gulvet i hal 1, samling og udstilling af museets de Havilland Dove fly, forbedringer af både indendørs og udendørsbelysningen, samt mange mindre opgaver.

Udover arbejdet er der dog også tid til et godt socialt samvær med både flyvning, fællesspisning og, i år, en udflugt til Søndervig for at se på sandskulpturer.

Den efterfølgende fotoserie viser klip fra nogle af aktiviteterne.

Floor

Årets vigteste begivenhed var det nye gulv i hal et. Alt måtte ud før arbejdet på gulvet kunne begynde.

Floor_New

Her er motorer og modeller ved at blive sat på plads på det nye gulv.

Sommer_2010_Udendrslys

Her er Erik ved at lægge fliser rundt of udendørslamperne. Før var der græs og det var næsten umuligt at komme rundt med plæneklipperen.

Sommer_2010_Hangar_Lys

I rundbuehallen blev der også sat lys op. Sidelyset gør det muligt at se både over og under vingerne på de fly der restaureres i hallen.

OY-STJ

En KZ-VII ankom.

Dove_1

DeHavilland Dove'n blev samlet, efter fire års restaureringsarbejde.....

Dove_2

..... og så blev den kørt på plads i udstillingen.

Soendervig

På udflugt til Søndervig for at se sandskulpturer.