Du er her: GenereltNyhedsarkivDansk Draken igen i luften

Dansk Draken igen i luften

Draken flyt

I 1993 blev SAAB F-35 Draken udfaset af det danske flyvevåben, det er derfor et sjælden syn at se en tidligere dansk Draken i luften igen. Det var imidlertid det syn, der mødte museumsgæsterne midt i april. Det eksemplar der i mange år har stået uden for Danmarks Flymuseum skal nu på pension. Pladsen skal bruges til et andet spændende objekt. Det er dog for tidligt, at løfte sløret for hvad det drejer sig om, idet der er tale om en gave fra Danmarks Flymuseum i anledning af Flyvevåbnets 60 års jubilæum. Vi kan dog afsløre, at der er tale om en præsentabel gave af en anselig størrelse, også når der tales pris, den samlede udgift for museet overstiger kr. 200.000. Gaven overdrages/afsløres på jubilæumsdagen den 1. oktober 2010.