Du er her: GenereltNyhedsarkivKZ & Veteranfly Rally 2009

KZ & Veteranfly Rally 2009

Rally09-3_lilleLørdag den 13. juni afholdt KZ & Veteranfly Klubben sit årlige træf for medlemmerne. Som en del af arrangementet blev der afviklet flyveopvisning.

Danmarks Flymuseum bidrager til arrangementet med noget praktisk arbejde og forskellige tjenesteydelser, bl.a. giver adgangsbilletten fri adgang til museet.

Desværre blev opvisningen noget generet af en kraftig nordvestenvind, der herskede på dagen. Kun enkelte af Danmarks Flymuseums flyvedygtige fly kom i luften, da de gamle maskiner er følsomme overfor kraftig sidevind.

På trods af det lidt bidske vejr var arrangementet velbesøgt, der blev sat besøgsrekord, over 3000 personer trodsede kulden og vinden for at se flyveopvisning og besøge Danmarks Flymuseum. For Danmarks Flymuseum var det en travl dag med bil parkering, billettering og de mange besøgende i museet.

Rally09-1

Rally09-2