Du er her: GenereltNyhedsarkivBilleder fra Air Show Karup 08

Billeder fra Air Show Karup 08

karup08-0Søndag den 8. juni deltog Danmarks Flymuseum i Air Show Karup med 10 luftfartøjer. Museets Tiger Moth OY-EGH fløj til Karup allerede torsdag aften, for at kunne placeres inden for publikumsområdet. Her blev maskinen placeret som blikfang ved teltet med flyhistoriske udstillinger. Flyvevåbnets Dino kran med en Draken hævet 1 meter over jorden var placeret samme sted.

For flere billeder tryk på:

Yderligere 9 fly fløj til Karup søndag morgen for at deltage i opvisningen og herefter stå udstillede langs afspærringen. Arrangementet var godt tilrettelagt med mange spændende fly i luften og udstillinger på jorden, over 60.000 gæster havde valgt at bruge den fine sommerdag til en oplevelse med såvel gamle som nye fly.

karup08-1
Den danskbyggede KZ-IV, OY-DIZ før afgang fra Danmarks Flymuseum, Stauning Lufthavn.

karup08-2
Museets fly fik en fin placering langs publikumslinien.

karup08-3
Museets fly fik en fin placering langs publikumslinien.

karup08-4
Et stort antal telte med forskelligartede udstillinger var at finde på området. De følgende motiver er fra den flyhistoriske afdeling.

karup08-5

karup08-6

karup08-7

karup08-8
Flyvevåbnets Historiske Samling havde opstillet denne Dino kran med en Draken hævet 1 meter over jorden.

karup08-9
F-16, E-176 blev afhentet hos Danmarks Flymuseum nogle dage før arrangementet. Maskinen bruges nogle gange om året af Flyvevåbnets rekrutteringsafdeling. Efter Karup udstilles den i Ålborg en uge, hvorefter den vender tilbage til Flyvevåbenmuseet ved Danmarks Flymuseum.