Du er her: GenereltNyhedsarkivStort løft til den oprindelige udstillingshal med ny port

Stort løft til den oprindelige udstillingshal med ny port

nyport-0I forbindelse med en stor udbygning af Danmarks Flymuseum og etableringen af et Flyvevåbenmuseum modtog museet den 15. november "Den Vestjyske Initiativpris 2006".

Bestyrelsen besluttede straks, at beløbet ikke blot skulle falde i et stort hul på byggekreditten, men at pengene skulle finde anvendelse, et sted hvor det virkeligt ville være synligt, og hvor de ville medvirke til en markant højnelse af standarden i museet.

Prisen er indstiftet af Ringkøbing Amts Dagblad og Dagbladet Skjern-Tarm samt Ringkøbing Bank og Skjern Bank. Med prisen fulgte kr. 150.000.

Valget faldt på en ny port til den oprindelige udstillingshal. Efter 30 år har den ”lidt rustikke” men hjemmelavede port været tjenlig til udskiftning i en tid. Som det ses, har den aldrig været nogen pryd for en ellers præsentabel udstillingshal. Pris med det løse kr. 190.000.

nyport-1

nyport-2