Du er her: GenereltNyhedsarkivMinisterbesøg hos Danmarks Flymuseum

Ministerbesøg hos Danmarks Flymuseum

ministerbesog0Torsdag den 14. juni 2007 var Kulturminister Brian Mikkelsen på besøg hos Ringkøbing-Skjern Kommune. Rammen for besøget var flymuseet på Stauning Lufthavn. Ministeren blev hentet af bestyrelsesformand Karsten Knudsen i et danskbygget veteranfly af typen KZ VII.

ministerbesog1
Ministeren med følge ankom til Billund med rutefly. Herfra foregik den videre transport med to af museets fly, som her ses i Billund afventende Cimber Airs ankomst.

ministerbesog2
 Ved ankomst til Stauning overflyver de to fly museet i formation.

ministerbesog3
Ministeren er landet. Flyet parkeres foran museet hvor pressen står klar.

ministerbesog4
Kulturminister Brian Mikkelsen stiger ud efter 25 minutters flyvning i en danskbygget KZ-VII fra 1946. Piloten er museets bestyrelsesformand Karsten Knudsen.

ministerbesog5
Borgmester Torben Nørregaard tager imod ministeren.

ministerbesog6
Fra venstre bestyrelsesformand Karsten Knudsen, kulturminister Brian Mikkelsen og borgmester Torben Nørregaard Ringkøbing-Skjern Kommune

ministerbesog8
Under rundvisningen gøres der holdt ved Tøjhusmuseets Berg og Storm fra 1911.

ministerbesog9

ministerbesog10
 Rundvisningen nærmer sig sin afslutning. Herefter går delegationen til frokost og møde, Forhold vedrørende flymuseet og nogle af Ringkøbing-Skjerns Kommunes øvrige kulturinstitutioner drøftes med ministeren.

ministerbesog11
 Flyvevåbnets Flyveskole på FSN Karup kom forbi med en 4 skibs formation T-17.

ministerbesog-logo

Under Kulturminister Brian Mikkelsens besøg blev det offentliggjort, at Dansk Veteranflysamling efter 32 år har skiftet navn til Danmarks Flymuseum.