Du er her: GenereltNyhedsarkivNaboer og venner til indvielse

Naboer og venner til indvielse

venner0.jpgDen 12. september - en travl dag for Danmarks Flymuseum. Indvielse af nybyggeri ved H.K.H. Prins Joachim, markeringen af 100 årsdagen for Ellehammers første flyvning. Arrangement med Post Danmark i anledningen af udgivelsen af 4 frimærker med veteranfly fra Danmarks Flymuseum og endelig kl. 19:00 reception for museets naboer og venner.

venner1
Danmarks Flymuseum fandt indvielsen som en god lejlighed til at hilse på naboer og museets venner og samtidig vise de nye bygninger frem. Med udvidelsen er museets areal med et slag fordoblet. Det nye byggeri omfatter værkstedshal, forbygning kontroltårn samt en ny stor udstillingshal indrettet med et Flyvevåbenmuseum.

venner2
Bestyrelsesformand Karsten Knudsen gav de ca. 100 fremmødte en orientering om byggeriet og museets muligheder og planer for fremtiden samt betydningen af at have en international anerkendt kulturinstitution i kommunen.

venner3
Ca. 100 personer var mødt op, spørgelysten var stor, specielt blandt de mange omkringboende.

venner4
Danmarks Flymuseum bød de fremmødte på en lille buffet.

venner5
Efter den lille forfriskning blev der vist rundt i museet i 4 mindre grupper.

venner9
Flere af museets fly var på vingerne og præsterede 30 minutters opvisning.

venner6
Dagen var også en markering af 100 året for Ellehammers første flyvning, udover flyene blev der fremvist og demonstreret en Ellehammer motorcykel.

venner7

venner8
Det blev til mange hilsner og gaver i anledning at indvielsen. Kontante bidrag og gaver løb op i ca. kr. 80.000.

venner10