Du er her: GenereltNyhedsarkivKZ-Rally Stauning 2008

KZ-Rally Stauning 2008

rally 2008Lørdag den 14. juni afviklede KZ & Veteranfly Klubben sit årlige veteranflytræf ”KZ-Rally” på Stauning Lufthavn. Udover deltagerene var der ca. 1250 voksne og 1250 børn som besøgte arrangementet.

Der er tale om klubbens årlige træf for medlemmerne. Her kan de komme med deres gamle fly, få dem beundret og bedømt samt få en snak med ligesindede.

Danmarks Flymuseum har i alle årene assisteret til dette arrangement med praktisk arbejde både i forbindelse med forberedelser og afvikling. Ligeledes står museet fly til disposition for KZ & Veteranfly Klubben i forbindelse med afviklingen af arrangementets flyveopvisning. Entréen giver både adgang til Danmarks Flymuseum og flyveopvisningen kl. 13:30 til 16:30.

Motiverne er indfanget ved Danmarks Flymuseum.

rally 2008

Udsigten fra museets tår mod området med de deltagende fly.

rally 2008

Museets parkeringsplads var noget udvidet i dagens anledning, for at klare de mange biler.

rally 2008

Der var travlhed i museets reception hele dagen.

rally 2008

Museets fly i luften ved flyveopvisningen.

rally 2008

Efter at have deltaget i opvisningen returnerede museets fly til udstillingen. Her piloten på KZ II Træner, Peer Skøtt med pudseklud i hånden.

rally 2008

Piloten på KZ IV, Jørgen Skov Nielsen har maskinen rengjort for olie og fluer inden de mange Rally gæster lægger vejen forbi museet.

rally 2008

Hardy Vad retur i museet med KZ VIII, OY-DRR efter en fin opvisning i kunstflyvning.