Du er her: GenereltNyhedsarkivLegeplads etableret

Legeplads etableret

LegepladsUdbygningen af museet i 2006 har medvirket til, at de besøgende opholder sig længere tid i og omkring Danmarks Flymuseum. Dette har skabt et behov for nogle flere aktiviteter for de yngste gæster. Et godt sted at starte var i det fri med en en udendørs legeplads. Efter konsultation til Ringkøbing-Skjern Kommune for at drage viden om sikkerhed og kvalitet gik bestyrelsen i gang med at indhente tilbud fra leverandører og medfinansiering fra sponsorer.
Projektet er etableret med støtte fra: Vestas Windsystem A/S. Landdistriktsprogrammet, LAG Ringkøbing-Skjern. Vagn Henriksen A/S, Skjern. Danmarks Flymuseum.

Legeplads-VestasLegeplads-LAG
Legeplads-VagnHenriksen
Legeplads-DFLegeplads-2

Det meste af legepladsen stod klar umiddelbart efter sommerferien, den er derfor grundigt afprøvet og har været til stor glæde den sidste del af museumssæsonen. De sidste detaljer er netop faldet på plads, projektet er nu helt afsluttet. En fin og ny legeplads står klar til den 15. marts, hvor museet åbner for en ny sæson.
Legeplads-3